Anunt concurs de recrutare (funcție publică)

ANUNȚ

 

Primăria Comunei Neaua, Județul Mureș CIF 4375968, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a funcției publice de execuție vacante de referent, clasa III, grad profesional superior, din cadrul Compartimentului agricol al aparatului de specialitate al Primarului Comunei Neaua, Jud. Mureș.

 

Durata timpului de muncă aferent funcției pentru care se organizează concurs de recrutare, este normală adică de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

PROBELE STABILITE PENTRU CONCURS:

 

 a) verificarea eligiblității candidaților

 b) proba scrisã

 c) interviul

 

Notă:  nu se organizează probă suplimentară.

 

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: proba scrisă se va desfășura în data de 09. septembrie 2024, cu începere de la ora 11:00, la sediul Primăriei Comunei Neaua, situat în Comuna Neaua, sat Neaua, număr administrativ 15, Județul Mureș.

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE:

 

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post - condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Perioada de depunere a dosarelor: 07.08.2024 - 26.08.2024.

Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a conetstațiilor.

 

Modalitatea de transmitere a dosarului respectiv modalitatea de înscriere la concurs:

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail neaua@cjmures.ro.

Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail  neaua@cjmures.ro după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

 

Bibliografia și tematica de specialitate:

1. Constituţia României, republicată cu tematica Constituţia României, republicată, în integralitatea ei

 

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000, în integralitatea ei

 

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002, în integralitatea ei

 

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în integralitatea ei

 

5. Ordonanţa Guvernului României nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Ordonanţa Guvernului României nr. 28/2008, cu modificările şi completările ulterioare, în integralitatea ei

 

6. Ordinul comun nr. 25/1382/1642/14297/746/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024, cu tematica Ordinul comun nr. 25/1382/1642/14297/746/2020, în integralitatea ei

 

7. Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, Ordinul viceprim - ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, al viceprim - ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, al ministrului apărării naţionale şi al viceprim - ministrului, ministrul culturii, nr. 719/740/M.57/2.333/2014 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării - cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Legea nr. 17/2014, cu modificările şi completările ulterioare, în integralitatea ei

 

8. Ordinul viceprim - ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, al viceprim - ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, al ministrului apărării naţionale şi al viceprim - ministrului, ministrul culturii, nr. 719/740/M.57/2.333/2014 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării - cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Ordinul viceprim - ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, al viceprim - ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, al ministrului apărării naţionale şi al viceprim - ministrului, ministrul culturii, nr. 719/740/M.57/2.333/2014, cu modificările şi completările ulterioare, în integralitatea ei

 

9. Legea nr. 18/1991 - Legea fondului funciar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare, în integralitatea ei

 

10. Hotărârea Guvernului României nr. 890/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atribuţiile şi funcţionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului şi modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum şi punerea în posesie a proprietarilor, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica Hotărârea Guvernului României nr. 890/2005, în integralitatea ei

 

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1. Conduce la zi Registrul agricol atât pe suport hârtie cât şi în format electronic, întocmeste centralizatoarele prevâzute de lege pe această linie, conduce alte evidenţe specifice activităţii agricole;
2. Păstrează registrele agricole în siguranţă şi în stare bună, iar după expirarea termenului de folosire predă acestea la arhivă;
3. Aduce la cunoştinţa secretarului toate erorile şi greşelile de completare a registrului agricol, pentru a fi corectate de câtre aceasta;
4. Vizitează săptămânal numărul de gospodării stabilit de primar sau Consiliul local, cu care ocazie verifică realitatea datelor declarate de membrii gospodăriei;
5. Întocmeşte şi depune la termen dările de seamă, situaţiile lunare şi alte raportări agricole şi cel de fond funciar;
6. Ajută viceprimarul la organizarea pâşunatului şi efectuarea lucrări lor de întreţinere şi curăţire a păşunilor;
7. Ţine evidenţa animalelor reproducători existente la nivelul comunei, a loturilor zootehnice şi face propuneri pentru asigurarea reproducţiei la efectivele de animale din comună;
8. Conduce evidenţa contribuţiei în muncă pentru efectuarea lucrărilor de întreţinere a păşunilor şi ţine evidenţa animalelor învoite pe pâşune;
9. Eliberează certificatele de adeverire a proprietăţi animalelor, conduce registrul de evidenţa a transcrierilor de animale;
10. Primeşte cererile pentru eliberarea certificatului de producător agricol, verifică împreună cu primarul la faţa locului existenţa produselor pentru care se solicită certificatul de producător şi eliberează certificatul de producător;
11. Participă efectiv la activitatea comisiei de aplicare a legilor de fond funciar, participă la acţiunile de punere în posesie şi elaborarea fişelor de punere în posesie;
12. Participă împreună cu inginerul cadastral la toate acţiunile privind constituirea de evidenţe cu caracter agricol şi acţiuni cu privire la primirea cererilor pentru subvenţii acordate de stat producătorilor agricoli;
13. Dactilografiază şi prezintă la semnat primarului şi secretarului adeverinţele şi certificatele ce conţin date din registrul agricol;
14. Urmăreşte, aplică şi popularizează legislaţia în domeniul agricol;
15. Răspunde în scris, respectând cu stricteţe termenele, la adresele care solicită informaţii din domeniul agricol sau informaţii legate de domeniul de activitate, înaintate de către alte instituţii (Instituţia Prefectului, C.J.M. , O.C.P.I., etc.) sau persoane fizice, Primăriei comunei Neaua;
16. Eliberează extrase sau copii de pe orice act din arhiva consiliului local, în afara celor cu caracter secret;
17. Sprijină activităţile aferente procedurilor de eliberare a titlurilor de proprietate;
18. Colectează datele din documentaţia aferentă fondului funciar, deţinută la nivelul Primăriei comunei Neaua, necesare în vederea întocmirii şi eliberării adeverinţelor, iar pe baza informaţiilor colectate întocmeşte, redactează, semnează certificatele şi adeverinţele;
19. Efectuează şi alte sarcini prevăzută de legislaţia în vigoare, sau primite din partea primarului şi secretarului comunei;
20. Va respecta programul de funcţionare în conformitate cu atribuţiile din prezenta fişă a postului : 8,00-16,00;
21. nu părăseşte locul de muncă fără o cerere scrisă care se va face cu aprobarea primarului, cerere în care se va specifica exact perioada în care va lipsi din unitate (ziua şi orele);
22. Are obligaţia respectării Regulamentelor de Organizare şi Funcţionare ale aparatului de specialitate a primarului, a Regulamentelor de Ordine Interioară ale aparatului de specialitate a primarului;
23. Prelucrează datele cu caracter personal in conformitate cu si in limitele de autorizare stabilite in procedurile interne ale Comunei Neaua;
24. Păstrează confidenţialitatea asupra datelor cu caracter personal pe care le prelucrează;
25. Nu dezvăluie datele cu caracter personal pe care le prelucrează unor alte persoane decât cele în privinţa cărora îi este permis acest lucru prin procedurile interne şi fişa postului;
26. Prelucrează datele cu caracter personal numai pentru aducerea la îndeplinire a atribuţiilor de serviciu prevăzute in fişa postului şi in ROF;
27. Respectă măsurile tehnice şi organizatorice stabilite pentru protejarea datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, precum şi împotriva oricărei alte forme de prelucrare ilegală;
28. Aduce la cunoştinţa responsabilului cu protecţia datelor in cel mai scurt timp posibil de la momentul luării la cunoştinţă a oricărei situaţii de acces neautorizat la datele personale pe care le prelucrează;
29. Anunţă orice fel de încălcare actuală sau potenţială de securitate a datelor personale;
30. Contribuie la efectuarea analizei impactului asupra protecţiei datelor cu caracter personal atunci când este necesar;
31. Efectuează măsurătorile în vederea punerii în posesie a terenurilor, transpune măsurătorile pe hartă, pregăteşte respectiv întocmeşte fişele de punere în posesie şi semnează aceste fişe;
32. Este responsabil cu atribuţii în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului, întocmeşte, semnează şi eliberează certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire la nivelul Comunei Neaua, în condiţiile legii, verificând în prealabil documentaţiile depuse în vederea obţinerii acestora;

 

Studii necesare:

 

- studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat

Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani

 

Coordonate de contact pentru înscrierea la etapa de selecţie, cuprinzând adresa de corespondenţă, telefon, e-mail, persoana de contact şi funcţia publică deţinută;

 

Persoana de contact: Keresztes Gabor, Secretar general

Telefon: 0759406700, Fax: 0265585112

E-mail: keresztes_gabor@yahoo.com

 

Conţinutul dosarului de concurs:

 

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023; (anexat prezentei)

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare. Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional. Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

PRIMARUL COMUNEI NEAUA

 

Veress Grigore Dominic